Поурочное планирование по англ языку. Поурочные планы по английскому языку для начальных классов

Список тем:

  1. Hello! What is your name? My name is…
  2. School items. Colours.
  3. Numbers 1-6 Letters Aa, Bb.
  4. Animals. Toys. Letters: Cc,Dd.
  5. How old are you?Numbers1-10 Letters: Ee, Ff.
  6. My Family (Моя Семья) Letters: Gg,Hh.
  7. Adjectives: happy-sad,tall-short, little-big. Letters: Ii,Jj.
  8. Adjectives: happy-sad,tall-short, little-big. LettersKk,Ll. Revision letters.
  9. Clothing Letters:Mm,Nn.
  10. I have a|an…. Letters: Oo,Pp.
  11. Prepositions. Furniture.Room. Letters: Qq,Rr.
  12. Parts of the body Letters: Ss,Tt.
  13. Shapes. Letters: Uu, Vv.
  14. Food. Numbers: 11-20. Letters: Ww, Xx.
  1. English Alphabet.
  2. Reading i.
  3. The ABC. Reading i.
  4. Reading A. В королевстве буквы “А”.
  5. Reading I, A.
  6. Reading O.
  7. Reading E. Секреты чтения буквы Ee.
  8. Reading U. Секреты чтения буквы U.
  9. Reading ay,ey,oy. Секреты чтения буквосочетаний ay,ey,oy.
  10. There is (There’s) a …;Is there a…? Yes, there is/ No, there is not (isn’t).
  11. Is there a…? Yes, there is/ No, there is not (isn’t). Prepositions.
  12. Numbers. What time is it now?
  13. Numbers. What time is it now?

Узнать правильное произношение тех или иных английских слов можно на сайте transkriptsiya247.ru

Пример разработки урока:

“Hello! What is your name? My name is…”

Цели:
Образовательная:

  • ознакомление учащихся с новым учебным предметом «Английский язык», а также с УМК (учебником и рабочей тетрадью);
  • ознакомление с речевым образцом What is your name? My name is… и отработка его в устнойречи; введение слов hello, goodbye;
  • обучение детей способу приветствовать друг друга, знакомиться и прощаться на английском языке;
  • учить понимать команды учителя на английском языке и выполнять соответствующие действия:stand up, sit down, raise your hand, put your hand down, take your book, show me your exercise-book, give me your book,dance, clap your hands, open the door, close the door.

Развивающая:

  • способствовать развитию речевых способностей детей, а также навыков понимания
  • выражений классного обихода в речи учителя;
  • способствовать развитию психических процессов (памяти, мышления, воображения, внимания).

Воспитательная: – воспитание личности ребёнка;

  • формирование положительной мотивации к изучению английского языка;
  • приобщение к новому социальному опыту;
  • формирование навыков и умений интеллектуального труда;
  • воспитание уважения к культуре стран изучаемого языка и своей собственной культуре.

Оборудование: учебник, компьютер, экран, мультимедиапроектор, презентация.

Ход урока

I. Организационный момент

Teacher (T): Good morning, girls and boys! I’m very glad to see you! Sit down, please. (Показываю

жестом, что нужно сесть).
T: Здравствуйте, дети. Меня зовут Светлана Николаевна. Я буду заниматься с вами английским языком. Сегодня мы с вами отправляемся в путешествие по стране английского языка, узнаем для чего нам нужно изучать английский язык. В наше путешествие мы отправимся на большом красивом корабле, который называется «Way Ahead» -Дорога вперёд. (Презентация учебника)

T: В какой стране мы живем? . Pupil (P): В Казахстане.
T: Верно, именно отсюда мы отправляемся в длительный круиз по стране английского языка. А на каком языке говорят люди в нашей стране? На каком языке говорите вы в своей семье?
P: На казахском и русском языках.
T: Правильно, основной язык для людей, живущих в Казахстане, это казахский язык, русский язык – язык межнационального общения. Но существует много стран, где люди говорят на других языках. Какие страны вы знаете? На каких языках говорят в этих странах?

T: Молодцы! А теперь посмотрите на карту, я покажу вам страны, которые обязательно нам встретятся во время нашего путешествия. В этих странах люди говорят по-английски. (Презентация). Это Великобритания, Северная Ирландия, Америка, Канада, Австралия и Новая Зеландия.

(Учитель показывает страны, обращая внимание на флаги и столицы).

T: Ребята, а кто-нибудь из вас знает, какие сказочные герои говорят на английском языке?

(Презентация, слайды) P: Пятачок, Винни-Пух, Алиса, Мэри Поппинс, Питер Пен, Капитан Крюк, Микки Маус …

T: Как вы думаете, зачем нам нужно изучать иностранный язык? P:…

T: Совершенно верно, если мы будем знать иностранный язык, мы сможем общаться с людьми из других стран, лучше узнать страну, где говорят по-английски, её жизнь, культуру, сможем отправиться в путешествие по этой стране. За последние двести лет английский язык стал самым распространённым языком в мире: Более 50 миллионов ваших сверстников со всей планеты каждый год приступают к изучению английского языка. Для 350 миллионов человек английский язык является родным.

На английском языке хранится 80% всей информации во всемирной компьютерной сети Интернет. Более 100 миллионов человек говорят на английском языке как иностранном. В общем, ребята, английский язык очень важен и необходим нам. Английский язык поможет вам в вашей будущей профессии. Если вы научитесь говорить и читать на английском языке, вы сможете узнать, что написано на коробках и вещах.

Но чтобы правильно и красиво говорить по-английски, нужно много и добросовестно заниматься в классе и дома. А для этого у каждого из вас есть два помощника: учебник и рабочая тетрадь. Я надеюсь, что вам понравится новый предмет, и вы будете изучать английский с удовольствием. Вы слушаете английские песни, слышите английские слова по телевизору, какие английские слова вы знаете?

II. Ознакомление с речевым образцом What is your name? My name is… и отработка его в устной речи; введение слов hello, good morning, good afternoon, good evening, goodbye.

T: Унас во рту живёт язычок, по английски Mr Tongue, он живёт в домике, наш рот – это его уютный домик, наш рот заборчик. Когда Mr Tongue встаёт, он смотрит в окно и радуется, когда хорошая погода: ,, потом убирает домик, выбивает пыль, вот так: [d],[d]. Хорошо получается: Good.

А потом Mr Tongue звонит в колокольчик ,,.Давайте покажем, как смотрит в окно и радуется погоде: ,, как выбивает пыль: [d],[d], как звонит в колокольчик: ,,.

А теперь когда пришли все соседи Mr Tongue здоровается: Good morning!(звуки произнести чётко, всё выражение очень медленно).

Дети продолжают учиться здороваться.
Если вы встретились после обеда вы скажете друг другу: Good afternoon.

T-PS Если вы встретились вечером вы скажете друг другу: Good evening.

T: Сейчас поиграем в интересную игру. Сейчас Ильяс отвернётся, а кто-то из ребят «постучится к нему» и скажет: Good morning!Интересно, Ильяс угадает, кто это?

P1: Good morning, Ilias!
Ilias: Good morning,Lena!
В игре должны принять участие все дети.


А сейчас я расскажу вам одну историю, которая приключилась с такими же детьми как вы.
Трикки, Том, Тим и Алиса любят гулять в парке. Нетерпеливый Трикки обычно идет впереди и насвистывает [w]-[w]-[w]-[w]-[w] (Предлагаю детям округлить и немного вытянуть губы, как будто они собираются свистеть или задуть свечу). Когда он видит необычное облако, он останавливается и любуется ---- / --. Грустный Тим останавливается рядом и вздыхает: [t]-[t]-[t]-[t]-[t] (Обращаю внимание детей, что при произнесении звука [t] кончик языка необходимо поставить на бугорки над верхними зубами). Лесное эхо разносит: --.

Вокруг летают пчелы и шмели, собирая пыльцу с цветов: ----. Веселый толстяк Том, догоняя друзей, слышит: --. Быстрые стрекозы рассекают воздух: --. Чтобы было веселее шагать, Том бормочет:[n]-[n]-[n]-[n]-[n] / [m]-[m]-[m]-[m]-[m] (Обращаю внимание детей, что при произнесении звука [n] кончик языка тоже необходимо поставить на бугорки над верхними зубами). Алиса засмотрелась на больших красивых бабочек и отстала от друзей, она кричит им: ----. Друзья услышали озорное эхо: ---- и остановились, чтобы подождать Тома и Алису. А шутливое эхо все повторяло: – – .
P: … (Дети повторяют за учителем все звуки).

T: А сейчас мы вновь послушаем разговор Трикки и Алисы и повторим хором фразы, которые они произносят.
P: … (Дети повторяют фразы за диктором).

III. Закрепление изученного материала.

T: Теперь, когда вы уже умеете знакомиться по-английски, давайте немного поиграем! Встаньте в круг, а я встану в центре круга. Я буду задавать вам вопрос и бросать мячик. Тот, кому я бросила мяч, должен постараться ответить на мой вопрос: What is your name? (Вопрос задаётся каждому ребёнку)
P: My name is…
T: (Учитель проводит следующую игру: дети встают в два круга внешний и внутренний, лицом друг к другу, приветствуют и задают друг другу вопрос: Hello! What is your name? и отвечают My name is… Затем внешний круг движется в одну сторону, а внутренний в другую, таким образом, меняются пары и знакомство продолжается). …

IV. Аудирование детьми команд учителя.
T.: Listen to me and look at me
Stand up, please.
Sit down,please.
Raise your hand.
Put your hand down.
Take your book.
Put your book down.
Take your exercise-book.
Show me your exercise book.
Give me your exercise book.
Thank you
-You are welcome.
Come here.
Dance.
Clap your hands.
Open the door. Close the door.
Look!
Listen!
Дети выполняют вместе с учителем, затем самостоятельно.
V. Подведение итогов урока.
T: Молодцы! Итак, ребята, настало время заканчивать наш урок. Что нового вы сегодня узнали?

В каких странах люди говорят по-английски? Как английские мальчики и девочки знакомятся друг с другом? (Учитель подводит итоги урока)
T: А на прощание мы скажем друг другу goodbye, see you later что означает «до свидания, до встречи».

Our lesson is over. Goodbye!See you later!
Ps: Goodbye! See you later!
Стих (Ежкова Л.С. Путешествие с Рифмой)

Hello, my friend, hello
The way to English I show.
Take the book.
Have a look.

2 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : My family

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about family,

- to enter new lexical words as he,she

- to bring up pupils to love their family

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson:

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Today we have a new guest. His name is Mr. Crow. Let’s repeat after him: ,Say: mother, fa th er, bro th er, th is, th ese, th ey

Now repeat after me:

-who is she?

-who is he?

-this is my mother

-these are my father and mother

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “My family”

Ex.1. listen and learn

Track4.

Answer the question:

-who is she?

-who is he?

Ex2, ask and answer the questions

Track2.

-who is she?

-who is he?

-she is my mother

-he is my father

I II. Warming-up

Why do you cry, Willy?

Why do you cry?

Ex3. Listen and song.

Track . Listen and sing

IV.Conclusion.

Please, now you should tell me about your family.So, today, we knew how we can to answer the question “What’s your name?”, “How are you?”, “How old are you?” and we can count from 1 till 10.

Check:

1

Theplan of the lesson

Grade :2

Date :08.09.15

The theme of the lesson : Greetings

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about numbers

- to enter new lexical words as old, new

- to bring up pupils to be careful for their books and things

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Please, look at the picture on the blackboard. You are right.

Today we have a new guest. His name is Mr. Crow. Let’s repeat after him: [h],[h]Say: hi, hello, him, how, hide, his

Now repeat after me , . Let’s say together: name, eight, say,great.

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Greetings”

Ex.1. listen and read after the teacher.

Track1.

Answer the question:How oil is Alibek? Is Anar 8? How old is Masha? Is Bota 5? Is Olga 8?

Ex2, Listen and repeat.

Track2. Listen and repeat.

I II. Warming-up

Why do you cry, Willy?

Why do you cry?

Why, Willy? Why, Willy? Why, Willy? Why?

Ex3. Listen and song.

Track3

IV.Conclusion.

Please, now you will tell me about yourself. Then you should count from 1 till 10.

So, today, we knew how we can to answer the question “What’s your name?”, “How are you?”, “How old are you?” and we can count from 1 till 10.Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

3 Theplan of the lesson

Grade :2 «Ә»

Date :21.09.15

The theme of the lesson : Happy birthday

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about their olds and to learn to thanks themselves

- to enter new lexical words as old, a cake, a present, a hat, a balloon, a candle

-

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

Today we have a new guest. His name is Mr. Crow. Let’s repeat after him: [ð],[ð]Say: birthday, three, thank you, school things

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Happy birthday”

Ex.1. listen and learn.

-It’s my birthday today!

-How old are you?

-I’m 8 years old.

-Happy birthday!

-This present for you

-Thank you!

Track6. Listen and learn

Ex2. I have some pictures. Let’slook it.(a cake, a present, a hat, a balloon, a candle)

Track2. Listen and learn the new words

I II. Warming-up

1,2,3- Clap your hands.

Up!-Strech arms up

4,5,6- Clap your hands

Down! Strech arms down

Ex3. Listen and song .

Track8

IV.Conclusion.

Please, now you will tell me about your birthday. Then you should count from 1 till 10.

So, today, we knew how we can to answer the question “How old are you?”and we can count from 1 till 10.Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

4 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :29.09.15

The theme of the lesson : Holidays in Kazakhstan

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about our country and holidays

-

-

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. In the last lesson we knew to congratulate themselves with birthday. Today we will learn about holiday . (New year, Astana’s day, Victory day)

Phonetic ex.

Today we have a new guest. His name is Ben. He helps us to use [ŋ],[ŋ] Let’s repeat after him. Say after him: bring, sing, ring, king, morning

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Happy birthday”

Ex.1. listen and learn.

We have many holidays in Kazakhstan

We have New Year. We sing, dance and give presents

We have Nauryz. We have plov and nauryz-kozhe

We have Victory Day.We go to the park and bring flowers

We have the Day of Astana. Astana is the capital of Kazakhstan. It is a very beautiful city.

Track9. Listen and learn

Ex2. Say what holiday it is.

I have some pictures. You should say what holiday it is.

I II. Warming-up

1,2,3- Clap your hands.

Up!-Strech arms up

4,5,6- Clap your hands

Down! Strech arms down

Ex3. Name the action

You should look at these pictures and name these actions. What are they do?

IV.Conclusion.

Please, now you should tell me about holidays in Kazakhstan.

So, today, we knew about holidays in Kazakhstan. Pupils, let’s love our country. Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

5 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :06. 10 .15

The theme of the lesson : Holidays in England

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about England and their holidays

- to enter new lexical words as holiday, to sing, dance, present, capital

- to bring up pupils to love their country

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. In the last lesson we knew to congratulate themselves with holidays. Today we will learn about holidays of England . What kind of holidays you know? (Christmas, Mother’s day, Easter, Queen’s birthday)

Phonetic ex.

Today we have a new guest. His name is Ben. He helps us to use [ ө ], [ ө ]Let’s repeat after him. Say after him: think, three, thirty, nothing, birthday, math

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Holidays in England”

Ex.1. listen and learn.

Track 10

We have many holidays in England too

We have Christmas with a Christmas tree and Santa Clause

We have Mother’s day. We give presents to our mothers

We have Easter in spring. We colour eggs at Easter

We have Queen’s Birthday in summer. We watch parade and sing Happy birthday for the Queen.

Holidays are great

Ex2.Answer the questions: yes, it is./ no, it isn’t

I II. Warming-up

Roses are red

Violets are blue

You’re my mom

And I love you

IV. Conclusion.

Please, now you should tell me about holidays in England

So, today, we knew about holidays in England. Pupils, let’s love our country and other countries too. Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

6 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :13. 10 .15

The theme of the lesson : Professions

The aims of the lesson :

-

- to enter new lexical words as a driver, a pilot, a cook, a doctor,

-

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

This is Mr. Wise Crow

Phonetic ex.

Sounds [ u: ] [ u ].

[ u ]-hook, cook, look, took, brook

[ u: ]-broom, room, ruler

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Professions”

Track 12

A driver

A doctor

Ex2. Guess the profession

I II. Warming-up

Look at the cook

He makes food

He has a spoon and

A cook book

IV. Conclusion.

Ex4 read, then say about yourself

Nowyou should tell me about professions. What kind of professions you know?

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

7 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :20. 10 .15

The theme of the lesson : Professions

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about professions

- to enter new lexical words as a taxi-driver, a teacher, a clown, a pianist, a vet, a policeman, a seller

- to bring up pupils to love work

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Now look at the board. What can you see? Very good!

This is Mr. Wise Crow

Phonetic ex.

Sounds [ ow ] [ er ].

[ er ]-driver, seller, teacher

[ ow ]-clown, cow, flower, how

Great! Say Good-bye to Mr. Wise Crow

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Professions”

Ex.1. listen and learn the new words

Track 14

This is my father. He is a pilot.

This is my mother. She is a cook

This is my father. He is a taxi-driver

This is my mother. She is a doctor

This is my father. He is a teacher.

This is my mother. She is a teacher too

Ex2. Finish the sentences

I II. Warming-up

How are you? How are you?

How are you today?

I’m fine. I’m fine.

Thank you. Hooray!

IV. Conclusion.

Ex3. Say about your parents

My mother is a_________

My father is a__________

So, today, we knew about professions. Pupils, let’s love work

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

8 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :27. 10 .15

The theme of the lesson : Professions

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about professions

- to enter new lexical words as a cleaner, hard, big, rubbish, to throw

- to bring up pupils to love work

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Now look at the board. What can you see? Very good!

This is Mr. Wise Crow

Phonetic ex.

Sounds [ sh ]

[ sh

Great! Say Good-bye to Mr. Wise Crow

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Professions”

Ex.1. listen and read

Track 15

This is Aigerimapa. She is a cleaner.

She works at school.She works hard.

The school is big.Look! What is this? It’s rubbishChildren,don’t throw rubbish

Ex2. Finish the sentences

    I ____at school. I am a teacher.

    He____ planes. He is a pilot

    She______ children. She is a doctor

    They______ the piano. They’re pianist

    We______ animals. We’re vet’s

I II. Warming-up

Clap, clap, clap your hands

Clap your hands together

Nod, nod, nod your heads

Nod your heads together

Stamp, stamp, stamp your feet

Stamp your feet together

IV. Conclusion.

So, today, we knew about professions. Pupils, let’s not to throw rubbish

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

The plan of the lesson.

Grade: 2

Date: 03.11.15

The theme of the lesson: Revision. Let’s play

The aims of the lesson:

    To develop their memory.

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson :

Visual aids of the lesson: CD disk, smiles,workbook,

The procedure of the lesson.

I.Organization moment.

Greeting:

Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

Work with book.

    Ok, everybody let’s play a game. Now you should divide in 2 groups. Then we should do all these exercises. Let’s go!

    Answer the question: What’s your name?

    What holiday is it?

    What is this?

    Finish the sentence. At Easter we colour___________

    Translate; my father is a taxi-driver

    Say. It is a _______

    Complete: he________ at school(work)

    Find a mistake: He are a cook.

    Say it in Enlish.

    Comlate: I want to be a _______.

Work with activity book.

Ex1. Listen, Put the sentences in order you hear them

Ex2. Match the phrases

Circle the right answer.

Find the right picture.

Unscramble the words.

Conclusion.

10 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :17. 10 .15

The theme of the lesson : My body

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about parts of bodies

- to enter new lexical words as a head, hand, knee, leg, toe, shoulder

-

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Now look at the board. What can you see? Very good!

This is Mr. Wise Crow

Phonetic ex.

Revise Sounds [ sh ],

[ sh ]-rubbish, shoes, shelf, T-shirt, sheep

Great! Say Good-bye to Mr. Wise Crow

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “My body”

Ex.1. listen and learn the new words

Track 16

A head- бас

A shoulder - иық

A hand -қол

A knee - тізе

A toe -табан

I II. Warming-up

Let’s sing a song “Head, shoulders, knees and toes”

Head, shoulders, knees and toes, knees and toes…

IV. Production

REMEMBER!

This is a toe

These are toes

This is a shoulder

These are shoulders

This is a knee

These are knees

Ex2. Say. This is a _____. These are ______.

V. Conclusion.

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

11

The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : My face

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about parts of face

- to enter new lexical words as a nose, an eye, an ear, a mouth, hair

- to bring up pupils to love sport

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Now look at the board. What can you see? Very good!

This is Mr. Wise Crow

Phonetic ex.

Revise Sounds [ sh ],

[ sh ]-rubbish, shoes, shelf, T-shirt, sheep

Great! Say Good-bye to Mr. Wise Crow

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “My face”

Ex.1. listen and learn the new words

Track 17

Hair- шаш

A nose - мұрын

An ear -құлақ

An eye - көз

A mouth -ауыз

I II. Warming-up

Ex2. Let’s sing a song

Track 18

Knees and toes, knees and toes.

Head, shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose.

IV. Production

REMEMBER!

This is a mouth. These are eyes.

This is a nose These are ears.

This is hair.

Ex3. Say. This is a _____. These are ______.

V. Conclusion.

So, today, we knew about parts of face.

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

12 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : Look at me.

The aims of the lesson :

- to introduce them with verbs hsve and has.

- to enter new lexical words as blonde, brown, black, long, short.

- to bring up pupils to thanks themselves

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Please, look at the picture on the blackboard. What can we see?You are right.

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Look at me.”

Ex.1. listen and learn the new words. Track 20

Green eyes – жасыл көздер

Blue eyes – көк көздер

Brown eyes – қоңыр көздер

Blonde hair – сары шаш

Red hair – сарғылт шаш

Black hair – қара шаш

Long hair – ұзын шаш

Short hair – қысқа шаш

Ex2. Describe yourself and your classmates

REMEMBER!

I have red hair. She has long hair. He has long hair.

I II. Warming-up

1,2,3- Clap your hands.

Up!-Strech arms up

4,5,6- Clap your hands

Down! Strech arms down

Ex3. Listen, read and guess

Track21

Ex4. Describe the characters.

Ex5. Let’s play. Guess your classmate.

IV.Conclusion.

Today, we knew how we can to use the verbs “Have and has” and we can complete the sentences.Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

13 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : My cousins.

The aims of the lesson :

- to introduce them with numbers from 10 to 20 and with the Present Simple Tense

- to develop their listening and speaking skills..

- to bring up pupils to thanks themselves

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Please, look at the picture on the blackboard. What can we see?You are right.

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “My cousins”.

Track23.

Ex2. Listen and read about Ben’s family.

Hello, again! Look at this picture! These are my cousins. David is 18 and he’s a student. Joe is 15 and he’s a pupil. They live in London. They’re singers. I love my cousins. They have a song for you! Let’s listen to it.

I II. Warming-up

Twinkle, twinkle little star,

How I wonder what you are!

Up above the world so high,

Like a diamond in the sky!

Ex.2. Listen and sing.

Come on everybody,

Let’s count to twenty.

Eleven is 1 and 1.

Twelve is 1 and 2.

Thirteeen is 1 and 3.

Fourteen is 1 and 4.

Fifteen is 1 and 5.

Sixteen is 1 and 6.

Seventeen is 1 and 7.

Eighteen is 1 and 8.

Nineteen is 1 and 9.

Twenty is 2 and 0.

IV.Conclusion.

Today, we introduced with the numbers and we can count from 1 to 20.Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

14 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : Ben’s family.

The aims of the lesson :

- the introduction of new vocabulary on the theme «Ben"s family», activate the use of cardinal numbers up to 20, the possessive case of a noun;

- the development of speech of pupils by means of enriching vocabulary; develop the ability to analyze and compare;

- the use of the studied language material to build a dialogue with someone, respect spelling rules in the interpretation and use of new words.

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

- Good morning, children! I"m glad to see you! How are you? Sit down, please!

II. Presentation. Phonetic exercise with Ben.

- Good morning, children! Listen and repeat after me. Sound - far, star, aunt, bar, park, shark. Sound - but, nut, uncle, cousin, mother, brother, colour. Well done!

Work with books .

Ex1. Look at ben’s family tree. Listen and read. Track26.

Hello, kids! Look at Ben’s family tree.

    This is Ben’s grandfather.

    This is Ben’s grandmother.

    This is Ben’s uncle.

    This is Ben’s aunt.

    This is Ben’s father.

    This is Ben’s mother.

7-8. These are Ben’s cousins.

9. This is Ben’s sister.

Ex2. Listen and check. Describe Anar’s family. Track26.

I II. Warming-up

Listen and learn the rhyme.

Humpty Dumpty sat on a wall,
Humpty Dumpty had a great fall.
All the king"s horses,
And all the king"s men,
Couldn"t put Humpty together again.

Ex3. Complete the sentences.

IV.Conclusion.

Your home work is ex2 at the page 35.

Guys, today we introduced with Ben’s family. Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

15 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : Christmas with Ben.

The aims of the lesson :

    organize and synthesize the knowledge of students on the theme " Christmas with Ben "

    develop the skills of listening , reading, speaking on the theme ;

    creating an atmosphere of creative interaction between students ;

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

T: Hello, boys and girls!

I’m very glad to see you now!

Ps: Hello, glad to see you too.

T: Today we are having lots of guests. They are teachers of our school.

Greet them, please.

Ps: Good morning, dear teachers.

T: Thank you. Sit down, please. You are all very polite.

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Holidays in England”

Ex1. Listen and read. Track 28.

Christmas in England.


This is Ben’s family at Christmas. You can see Ben, his father and his sister. Ben’s father is Santa Clause. You can see presents under the Christmas tree. Chrismas is a family holiday. Look at the stockings! They are for all the family.

I II. Warming-up

Let’s sing a song.


O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh.
Jingle bells, jingle bells, jingle all the way!
O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh.

Ex2. Listen and read. Track 29.

New Year in Kazakhstan.

This is Alibek’s family at New Year. New Year in Kazakhstan is a family holiday too. Alibek’s family is at the table. Look at Father Frost and Snow Maiden! They give presents to children.

IV.Conclusion.

Thank you, Children. You have got only excellent marks. Please, listen to Christmas carols. It will be your homework.

The bell has gone Stand up! Good buy. See you soon.

Check:

1 7 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : Sport

The aims of the lesson :

- To introduce pupils with new words connected with the theme « Sport »

- To develop the pupils’ skills in using the new words on the theme.

- To bring up to help each other, be interested in sport.

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

- Hello, children! I’m glad to see you. How are you?

- Hello, teacher! We are glad to see you. We are fine, thanks.

Phonetic ex.

Listen and repeat after me: Chess,chalk,chair,chat,champion. Join, jelly,John,jam,jeans. (Pupils will repeat after the teacher).

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Sport”.

Ex1. Listen and learn the new words.

Football – футбол

Basketball – баскетбол

Hockey – хоккей

Skating – сырғанау

Ex2. Let’s sing a song “Football” Track 31. Remember some words connected with sport.

Ex3. Listen and read.

I II. Warming-up

Autumn is yellow.

Winter is white.

Spring is green.

Summer is bright..

Ex4. Read and tell your classmates about yourself.

PHONICS.

ck hockey duck black sock

Conclusion.

So, today, we knew about parts of body.

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

16 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : Let’s play!

The aims of the lesson :

    To concluse their knowledge and comprehensions.

    To develop their memory.

    To bring up pupils to respect people and their friends.

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson : Introduction of the new material

Visual aids of the lesson: CD disk, smiles,workbook,

The procedure of the lesson.

I.Organization moment.

Greeting: - Good morning, pupils! I am very glad to see you! Listen to me and say:

Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

I am glad to see you!, - Please, take your sits!

Work with book.

Let’s play the game.

Conclusion.

    Today we review all what we learnt in our last lessons. Thank you for your attention! Our lesson is over! Good-bye!

Библиографическое описание:

Нестерова И.А. План-конспект урока английского языка [Электронный ресурс] // Образовательная энциклопедия сайт

Составление план-конспекта урока английского языка очень важное и ответственное занятие для педагога.

План-конспект урока состоит из нескольких рубрик.

Прежде всего, это тема урока, название темы берется из сборника учебных программ, из типового или разработанного вами поурочного планирования.

Затем идет номер урока - это порядковый номер урока и его название выписываются из поурочного планирования.

Может быть для комбинированного урока, урока закрепления нового материала, повторительно-обобщающий урока и др.

Рассмотрим основные виды задач, прописываемые в план-конспекте урока английского языка:

1. Образовательная задача: знания (понятий, явлений), навыки и умения. Умения можно разделить на:

  • специальные (решение задач, проведение измерений и т. п.);
  • общеучебные: владение приемами письменной и устной, монологической и диалогической речи; различными приемами работы с учебной и дополнительной литературой; владение основными видами ответов; умение строить определение понятий, сравнения, доказательства, определять цель работы, выбирать рациональные способы выполнения работы; владение способами контроля и взаимоконтроля, само- и взаимооценки; умение коллективно работать; управлять работой коллектива и т. п.;

2. Воспитательная задача:

  • нравственные и эстетические представления, система взглядов на мир, способность следовать нормам поведения, исполнять
  • законы;
  • потребности личности, мотивы социального поведения, деятельности, ценности и ценностная ориентация, мировоззрение.

3. Развивающая задача:

  • развитие речи, мышления, сенсорной сферы личности, эмоционально-волевой и потребностно-мотивационной областей;
  • умственная деятельность.

Затем в план-конспекте идет описание оборудования, необходимого для урока английского языка, перечисляются оборудование и приборы для демонстраций. В план-конспект урока английского языка также включается список технических средств обучения (ТСО), которые будут использоваться на уроке. Целесообразно включать в этот раздел дидактический материал и наглядные пособия.

Составление план-конспекта урока английского языка

пишется в краткой форме по основным этапам урока.

Очень удобно для педагога представлять план-конспект урока в виде таблиц следующего содержания:

Под таблицей указывается домашнее задание, которое учащиеся получат на следующий урок.

Ход урока - основная часть вашего план-конспекта, здесь в развернутом виде излагается последовательность действий по проведению урока английского языка. Как правило, этот раздел также представляется в виде таблицы:

Если вы готовите урок английского языка открытого типа, то в тексте план-конспекта необходимо сделать ссылки на используемую литературу, а в конце текста приложить ее список.

Пример план-конспекта урока английского языка

Тема урока английского языка: "Внешность и одежда"

Вид урока: комбинированный

Тема урока: Повторение "Внешность", "Одежда"

Цели (задачи):

Практические:

  • помочь учащимися вспоминать необходимый материал по темам "Внешность", "Одежда", чтобы учащиеся смогли рассказать о сказочном персонаже

Образовательные:

  • формирование лексических навыков;
  • повторение лексики по теме: "Внешность", "Одежда"
  • представление учащимся возможности использововать язык в игровой ситуации;

Воспитательные:

  • тренировать в монологическом высказывании по пройденной теме;
  • научить быть внимательными, слушать других, читать тексты с полным пониманием и впоследствии работа с ним.

Развивающие:

  • расширение кругозора учащихся;
  • развитие языковой догадки;
  • развитие интереса к языку;
  • социокультурное развитие.

Оснащение урока:

  • классная доска
  • учебник В.П.Кузовлёв М.,2006
  • картинки (сказочные персонажи, одежда)
  • кроссворд
  • материал по теме "Внешность", "Одежда"

Схема плана урока английского языка

Начало урока: 5 мин.

  • организационный момент (Stand up!)
  • приветствие (стихотворение "Good morning", "Sit down,please!")
  • фонетическая зарядка ("What date is it today?")

Центральная часть урока: 30 мин.

  • речевая зарядка
  • повторение и систематизация знаний (повторение всей лексики на тему "Внешность", "Одежда");
  • работа с грамматикой (степени сравнения прилагательных)
  • защита проектов (описание сказочного героя)
  • работа с учебником (чтение текста)
  • грамматика (антонимы, степени сравнения прилагательных)

Завершение урока: 5 мин.

  • подведение итогов, выставление оценок;
  • домашнее задание.

Ход урока английского языка

Этап урока, время

Речевые действия учителя

Речевые действия учащегося

1.Начало урока

Доска 10th of October.

Good morning, Good morning! Good morning to you! Good morning my children! I am glad to see you!

Sit down, please!

What date is it today?

Who is absent today?

Good morning Good morning! Good morning to you! Good morning our teacher! We are glad to see you!

I am fine, thanks!

I am fine, thanks!

Today is the 10th of October.

Today is absent Малышев and Бигбаев.

2. Центральная часть урока.

Фонетическая зарядка:

So I speak English words and you repeat after me:

beautiful, pretty, handsome, good-looking, attractive, ugly, tall, short, long, big, small, plump, slim, fair, eye, blue, brown, green, grey, nose, straight, turned up, curly, look like, red, yellow, face, blouse, jumper, pullover, jacket, skirt, shirt, T-shirt, dress, uniform, shorts, trousers, shoes, boots, trainers.

Привлекательный

Ужасный

Толстый

Голубой

Ботинки

Кроссовки

beautiful, pretty, handsome, good-looking, attractive, ugly, tall, short, long, big, small, plump, slim, fair, eye, blue, brown, green, grey, nose, straight, turned up, curly, look like, red, yellow, face blouse, jumper, pullover, jacket, skirt, shirt, T-shirt, dress, uniform, shorts, trousers, shoes, boots, trainers.

Речевая зарядка:

картинки с персонажами

Answer my questions!

Is Buratino handsome?

Is Malvina plump?

What is her eyes?

What is her hair?

What is her nose?

What has Malvina on?

What has Buratino on?

Is it a boy or a girl?

Has the man a hat on?

It is Buratino

Buratino is handsome

Malvina is not plump she is tall.

Her eyes is small.

Her hair is blue.

Her nose is straight.

Malvina has a blue dress and white shoes on.

Buratino has a red skirt on.

The man has a hat on.

Монологическое высказывание:

Tell me about Buratino.

Tell me about Malvina.

Tell me about Красная Шапочка.

It is Buratino. ...

It is Malvina. ...

It is Красная Шапочка. ...

Аудирование

1.She has a round face and a small hose. She has blue eyes and long blue hair. She is very beautiful. Who is it?

2. He is handsome. He is not plump. He is slim. He is sad. He has a friend. He has a white shirt and white trousers on. Who is it?

Yes, very good! А почему так думаешь ты?

3. He is handsome. His eyes are blue. He has a long nose. He has a father, but he has no mother. Who is it?

Yes, very good! Почему ты так думаешь?

It is Malvina.

У неё голубые глаза и голубые волосы.

It is Пьеро.

На нем белые трико и майка.

He is Buratino.

У него длинный нос и нет мамы.

Контроль домашнего задания:

Your homework: Дома вы составляли рассказ-загадку о своём однокласснике или сказочном герое:

She has a long hair. His face is round. His eyes are blue. She is pretty. Who is she?

She is Алёна.

He is tall. He has a white shirt and white trousers on. Who is it?

It is Пьеро.

Open the books at page 15 exercise 1. Read, Света!

Translate please, Алёна!

Who wrote the first letter?

Почему ты так думаешь?

Ok! Вова read the second letter.

Translate please, Света!

Who wrote the second letter?

Почему ты так думаешь?

Ok! Даша read the third letter.

Translate please, Света.

Who wrote the third letter?

Почему ты так думаешь?

I think I look great. I like wearning smart things. And I am careful about my clothes. They are always clean and neat. My mum thinks I look a bit older for my age. I am really much taller than other girls in my class. So what? I do not want to compare myself with other.

Я думаю, что я выгляжу великолепно. И я забочусь о своей внешности. Они всегда чистые и опрятные. Моя мама думает что я выгляжу старше своих лет. Я худее чем девочки в моём классе. Так что? Я не хочу быть похожей на других.

The first letter wrote a girl.

Потому что в тексте написано, что она лучше других девочек в классе.

I am 12 years old and I look really awful. I don’t know what to do with my awful hair. I have the ugliest nose in the world. I think I’m a bit plump. I always worry about how I look like. I want to look like all the models in your magazine

Мне 12 лет и я ужасна. Я не знаю что делать с моими ужасными волосами. У меня ужасный нос в мире. Я думаю, что я немного полновата. Я очень беспокоюсь о том кому я понравлюсь. Я хочу выглядеть как все модели в журнале.

The second letter wrote a girl.

Потому что только девочки сильно заботиться о своей внешности и комплектуют о своей фигуре.

I don’t care how people look like. I jast like them or don’t. My friends say: « He is cool» or «She is good-looking», but I don’t know. I don’t care much for clothes and I never wear bright clothes.

Мне всё равно как люди выглядят. Нравлюсь я им или нет. Мои друзья говорят: «Он прикольный» или « Она хорошо выглядит», но я не знаю. Мне всё равно много ли у меня одежды и я никогда не носил широкой одежды.

The third letter wrote a boy.

Только мальчики не заботиться о своей внешности.

грамматика:

Ребята, что такое антонимы?

Very good! Итак, кто быстрее и правильнее напишет ответ:

Ok! Повторим степени сравнения прилагательных. Сколько в английском языке степеней прилагательных?

Какие? И как они образуются?

Напишите правильно.

А теперь кроссворд!

1. Who is it? (face)

2. What is her hair? (long)

3. What has the boy on? (uniform)

4. What is it? (shorts)

5. What is it? (dress)

6. What is it? (boots)

7. Is it a cap or a hat? (hat)

8. What is it? (blouse)

9. What colour is a dress? (blue)

10. What is it? (eye)

Ребята, у нас получилось новое слово comfortable. Давайте его запишим в словарик, переводиться это слово как «удобный».

А теперь ваши оценки:

Алёна, Настя, Алёша, Марина, Игорь, Настя, Оля, Вова - five; Катя. Слава, Витя - four.

Антонимы - это слова противоположные друг другу.

Три степени прилагательных.

Положительная, превосходная и сравнительная. Превосходная имеет суффикс er и превосходная суффикс est и артикль the.

taller - the tallest

long -the longest

more beautiful - the most beautiful

Her hair is long.

The boy has uniform on.

Картинки для аудирования на уроке английского языка

Позвольте мне заранее извиниться перед теми, кто попадет на эту страничку по запросу из серии «план урока по английскому языку» или «поурочное планирование по английскому». Здесь рыбы готовых планов нет! Здесь есть только мои соображения по данному вопросу.

Итак, этот самый пресловутый план урока можно, как оказывается, писать абсолютно по-разному. Способ первый , идиотический, никому, кроме недалеких методистов, не нужный. Для галочки. Получается примерно следующее:

1) образовательный аспект:

  • ориентация на формирование развития аудитивных навыков и умений;
  • развитие неподготовленной монологической речи на основе прослушанного текста
  • понимание высказываний учителя и собеседника в различных ситуациях общения, в том числе при наличии незнакомых языковых средств;

2) воспитательный аспект:

  • повысить мотивацию к изучению иностранного языка;
  • воспитывать любовь к культуре и традициям страны изучаемого языка
  • учить соблюдать правила культуры поведения;

3) развивающий аспект:

  • развивать способности к обобщению, логичности и доказательности;
  • создавать благоприятный психологический климат;
  • способствовать развитию творческой деятельности;
  • Повторение ранее пройденного грамматического явления.
  • Повторение пройденного материала посредством аудирования;
  • Формирование навыков и умений составления диалога по предложенной ситуации на основе услышанного диалога-образца и наглядной опоры.
  • Развитие языковой догадки...

И так далее, и тому подобное, и все в этом духе. Никому это, по большому счету не нужно, но все, как правило, довольны — и учитель, который быстренько все это может за пару минут накопипастить, и недалекий методист, который получает нечто, выглядящее весьма внушительно и наукообразно.

Способ второй , еще более идиотический, и еще меньше всем нужный. Когда необходимо ДОСЛОВНО написать все, что Вы планируете сказать на уроке, а также все, что, как планируется, Ваши ученики Вам ответят. Вот начиная с Good morning, boys and girls! и до Good bye, girls and boys! (тьфу, гадость какая). Опять же, никто в здравом уме для себя такое писать не будет. Ну не может урок по иностранному языку проходить по заранее продуманному сценарию, без вариаций и импровизаций, ну не бывает такого в природе. Это делается все для той же галочки, и для все тех же, будь они неладны, неумных методистов.

Способ третий . Для новичков с адекватным начальством или в принципе без начальства. Выбираем любой хороший современный УМК, где в Teacher"s book все разложено по полочкам, и где уже есть написанный план урока к каждому занятию. Дополняем и изменяем в соответствии со своими целями и предпочтениями. Все, можно начинать работать.

Способ четвертый. Когда необходимо минимизировать время на подготовку, или когда наступает кризис идей, можно воспользоваться готовыми планами уроков, которые доступны абсолютно бесплатно на многих сайтах для преподавателей, например на или .

Способ пятый , для меня оптимальный (надо мной не довлеют требования разной степени бессмысленности, это необходимо исключительно для моего удобства). Я обычно пишу

  • дату/время/имя ученика или название группы
  • цели ДАННОГО КОНКРЕТНОГО занятия
  • последовательность выполнения упражнений (т.е. сначала мы обсуждаем такую-то картинку, затем делаем вот это упражнение, затем слушаем следующий отрывок и т.п., с указанием номеров страниц учебных пособий, ксерокопий, адресов сайтов и т.д.)
  • что можно взять из дополнительного материала, на случай, если останется свободное время
  • предполагаемое домашнее задание (может быть изменено, в зависимости от того, как прошел урок)
  • на полях — на что необходимо обратить внимание, где скорее всего возникнут сложности (например, интерференция с родным языком учащихся)
  • плюс по ходу занятия делаю пометки — по каким темам мне необходимо найти дополнительный материал к следующему занятию, какие задания пошли «на ура», а какие вызвали сложности или не вызвали ожидаемого энтузиазма:-), что мне самой необходимо уточнить (например, ударение в каком-то слове)

В общем, стараюсь следовать основным указаниям в англоязычной методической литературе, например, в Delta lesson plan checklist (взято здесь ):

This is a suggested list of headings and rationale for an acceptable DELTA lesson plan.
You can choose other formats as long as you cover the same ground.

Cover Sheet:
Date
Location of Lesson
Time and Length of Lesson
Level of Class — Elementary, Intermediate, Advanced.
You can also define the level by the number of hours of instruction, or by coursebook.
Number of Students
Class Composition — What sort of group they are, nationalities, sexes, strengths and weaknesses, know each other, etc.
Aim(s) — What you expect your students to achieve in the lesson, or to have achieved by the end of the lesson!
This needs careful thought and wording as your lesson will be assessed on your achievement of your aim(s).
Make sure your aims are achievable. They must meet your students" needs.
CLICK HERE for examples to help you.
Sub-aim(s) — Use this section to include aims that you consider are of secondary importance.
Timetable Fit — classwork (past and future) — what was covered in previous lesson(s), and what will be covered in follow-up lesson(s).
Does the lesson review language from previous lesson(s) or preview language for future lessons?
Assumptions — Language — what students have already covered in previous lessons or courses and so should be familiar with.
Also assumptions you can make about the students, e.g. likes/preferences, familiarity with type of activity, etc.
Anticipated Difficulties — This is a useful section where you can put any difficulties you may encounter in the lesson.
These may be
· Conceptual — problems with the meaning of a structure or vocab items
· Structural — problems with the formation of a structure
· Phonological — problems with getting their tongues round a structure or vocab item
· Cultural — this can include the content causing problems or the activities you plan e.g. working in pairs
· Other — time of class, class dynamics, use of Arabic, etc.
Solutions — use this section to present your solutions to the above difficulties.
Some people prefer to put their solutions with the anticipated difficulties.
Materials — include everything you will use in the lesson: whiteboard, board pens, cassette, pictures, realia, handouts, etc…...

Коллеги, а как пишете план урока Вы?